Stwórz własny rejs z załogą lub bez
Oni już pływali w Sztokholmie
Paweł
Łódka fajnie przygotowana na rejon czarteru. Bardzo ekonomiczna. Niezwykle niskie spalanie.
Spokojnie można ją obsłużyć w 2 osoby. Bardziej wprawiony skipper poradzi sobie w pojedynkę.
Do mariny dogodny dojazd z promu w Nynashamn.
Sama marina przyjazna w miejscu które pozwala wejść i wyjść z niej niezależnie od warunków atmosferycznych. Szybki skrót kanałami do Sztokholmu.
Obsługa miła i pomocna.
Jedyny minus... bardzo krótkie cumy i mało kości które w zasadzie uniemożliwiały cumowanie dziobem do skał.Paweł
Pływaliśmy tą łódką między szkierami Sztokholmu a Alandami.
Na otwartej wodzie radziła sobie mocno przeciętnie, natomiast na osłoniętych przejściach miedzy wyspami, żeglowała wprost rewelacyjnie. Zwrotna szybka i z niewielkim zanurzeniem. Małym minusem jest nieco zbyt przestrzenny kokpit. Czasami brakowało punktu podparcia albo czegokolwiek o co można się było złapać. Nasz egzemplarz miał zaledwie kilka miesięcy więc wszystko było super świeże i pachnące. Grill na rufie zgrabnie podnosi komfort i atrakcyjność wyjazdu.
Ciekawym patentem były też szerokie, dwuskrzydłowe drzwi do kabiny dziobowej. Po ich otworzeniu przestrzeń mesy wizualnie wręcz się podwaja.
Sam rejon, Jest przepiękny, zadbany i niesamowicie czysty. Byliśmy już po sezonie więc było dość zimno, ale za to totalnie pusto. Faktycznie Śródziemne kusi jedzeniem i ciepłem, ale poza tym, przyrodniczo, i możliwościami północ bije południe na głowę!
Serdecznie polecam.Maciej
Tuż przed rejsem okazało się, że firma czarterowa wymieniło nam jacht ze starego Dufoura na Oceanis 38.1 z 2017roku. Jacht znacznie nowszy i lepiej wyposażony. Cena nie uległa zmianie, podniesiono jedynie kaucję o dodatkowe 500€. Rejs był zaplanowany jako rodzinna włóczęga w porze dziennej od skały do skały. Chcieliśmy też na kilka dni wejść na jezioro Mälaren. Ze względu na pandemię COVID-19, wizyty w marinach ograniczyliśmy do minimum. Z rozkładu wypadło też zwiedzanie Sztokholmu.
Technicznie jacht przygotowany było bardzo dobrze, wszystkie urządzenia były sprawne. Kabiny były czyste, pościel wymieniona. Przekazanie jachtu odbyło się sprawnie, pokazano wszystkie istotne szczegóły techniczne. Jacht był zarejestrowany pod banderą francuską, jednak nie pokazywał flagi (brak faglsztoka i bandery, brak bandery na achtersztagu, brak szwedzkiej banderki komplementacyjnej pod salingiem).
Jacht został przygotowany do żeglugi szkierowej po przez dodanie kotwicy Bruce'a 10kg na rufie, z dodanym łańcuchem 2m oraz taśmą na bębnie 30m. Kotwica była podwieszana i mocowana w sprężynującym uchwycie. Nie dawało się jej zwolnić w trakcie podejścia, trzeba było przygotować wcześniej i delegować do tego osobę przy manewrach. Jacht był wyposażony w odpowiedniej długości cumy oraz kolce i haki do cumowania w skałach.
Jednak podstawową niedogodnością w trakcie cumowania w skałach i w marinach (dziobem do kei) był brak jakiejkolwiek drabinki czy stopni na dziobie. Ze względu na wysokość pokładu od wody (ca. 1.5m) praktycznie niemożliwy był desant z dziobu. Desant na skały trzeba było wysyłać wcześniej pontonem, a w marinach potrzebna była pomoc na kei. Za brak drabinki na dziobie odejmuję jedną gwiazdkę w ocenie.
Polecam firma czarterowa, na miejscu fachowy zespół potrafiący przygotować jacht i pomóc w jego użytkowaniu. Wcześniej łatwy i skuteczny kontakt emailowy, Na miejscu komunikacja przez SMSy.
Polecam czarterownię, jacht jak i same szkiery. Program rejsu zrealizowany, wszyscy zadowoleni :-).Neal
Zobacz więcej w Sztokholmie
Saltsjö Pir Marina / Morningside Marina (Saltsjo-Duvnäs) / Gashaga Marina / Moranviken Marina / Bullando / LidingoSkontaktuj się z nami, aby zorganizować rejs w Sztokholmie
Masz pomysł na rejs i chcesz go wycenić? Serdecznie zapraszamy do bezpłatnej konsultacji w 24h. Napisz do nas lub zadzwoń.
Opisz Twój wymarzony rejs