FAQ

1. Jakie uprawnienia muszę posiadać, żeby wynająć łódź?

Przed wynajęciem łodzi konieczna jest weryfikacja posiadanych uprawnień żeglarskich pod kątem konkretnego państwa/akwenu wodnego. O ważne dokumenty zostaniesz poproszony przez kierownika bazy w momencie odbioru łodzi. Prosimy pamiętać, że do wynajęcia łodzi na terenie Chorwacji, oprócz standardowych uprawnień konieczne jest również posiadanie licencji VHS (Certyfikat Restricted Radio Telephony). O szczegóły zapytaj swojego doradcy GlobeSailor.

2. Wynajem: co jest, a co nie jest wliczone w cenę?

Ze względu na zmieniający się i wciąż aktualizowany harmonogram rezerwacji, ceny podane na stronie www.globesailor.pl są orientacyjne. Dostępność i ostateczny koszt łodzi zostanie wysłany w odpowiedzi na Twoje zapytanie. W cenę każdego czarteru wliczone są instrukcje dotyczące wyjazdu, przewodniki, plany nawigacyjne, oraz pomoc techniczna na cały okres trwania rejsu. Ponadto, dla jednostek większych niż 34 st. obowiązkowym wyposażeniem dodatkowym wliczonym w cenę najmu jest ponton ratunkowy.

Do ceny wynajmu należy obowiązkowo doliczyć opłatę za obowiązkowe opcje dodatkowe, takie, jak na przykład końcowe sprzątanie łodzi, skipper lub butle z gazem (ich lista, wyszczególniona w zakładce "opcje dodatkowe", zależy od konkretnej łodzi i bazy). Ponadto całkowity koszt rejsu zostanie powiększony o wydatki na: paliwo, wyżywienie, transfer, opłaty portowe, cumowanie, opłatę turystyczną, których wysokość zależy do konkretnego wynajmującego.

W zależności od upodobań zawsze możesz skorzystać z innych opcji dodatkowych, takich jak silnik zaburtowy, pościel, ręczniki, pełne wyżywienie, grill, a nawet obsługa hostessy. Skontaktuj się ze swoim doradcą GlobeSailor, aby przedyskutować wszystkie możliwości. Aby poznać całkowity koszt rejsu, do ceny czarteru łodzi dodaj dodatkowe opcje (obowiązkowe i dobrowolne), opłaty portowe, oraz koszt jedzenia i paliwa.

3. Na czym polega rejs kabinowy?

GlobeSailor wychodzi z propozycją naprzeciw wszystkim tym, którzy nie chcą lub nie mogą wyczarterować jachtu i organizować rejsu na własną rękę. Rejs kabinowy umożliwia czarter pojedynczej kabiny (dwu-, lub trzyosobowej), z dostępem do prywatnej łazienki z toaletą. Jest to rozwiązanie idealne w przypadku braku wymaganych uprawnień do samodzielnego prowadzenia jednostki lub po prostu braku skompletowanej załogi. Za prowadzenie jachtu jest odpowiedzialny profesjonalny skipper, natomiast o atmosferę dbają kucharz pokładowy oraz hostessa* (*tylko w przypadku wybranych rejsów).

4. Czy mogę być pewny, że moja łódź będzie czekać w porcie w dobrym stanie?

Wieloletnia obecność na rynku pozwoliła nam wyselekcjonować najlepsze firmy czarterowe w ponad 150 destynacjach. Współpracujemy wyłącznie z zaufanymi i sprawdzonymi armatorami, którzy spełniają nasze oczekiwania jakości usług. Regularnie sprawdzamy sytuację finansową naszych partnerów a także staramy się na bieżąco weryfikować stan ich floty.

Po każdym rejsie wysyłamy do naszych klientów ankietę, w której mogą wyrazić swoje opinie, zarówno o samej jednostce, jak i o armatorze w ogóle. Opinie klientów dostępne są na naszej stronie. W sytuacji, gdy jacht ulegnie uszkodzeniu/awari i nie bedzie gotowy do odbioru w dniu rozpoczęcia czarteru, gwarantujemy podstawienie łodzi tej samej lub wyższej klasy, albo zwrot kosztów czarteru.

5. Czy moja łódź jest ubezpieczona na czas czarteru?

Wszystkie łodzie dostępne w ofercie GlobeSailor są ubezpieczone od wszelkiego ryzyka związanego z najmem łodzi osobie trzeciej. Dodatkowo zostaniesz poproszony o zapłacenie depozytu. Jego wysokość równa się kwocie ubezpieczenia, poniżej której właściciel łodzi nie może domagać się od ubezpieczyciela wypłaty ubezpieczenia za jakąkolwiek "niewielką" szkodę.

Możesz także wykupić ubezpieczenie od uszkodzeń (Damage Waiver Insurance). Jeżeli w wyniku zdarzenia Twój depozyt zostanie zatrzymany w całości lub w części przez właściciela łodzi, kwota ta zostanie refundowana przez ubezpieczyciela. GlobeSailor zaleca swoim klientom skorzystanie z ubezpieczenia Ouest Assurances. Koszt ubezpieczenia od uszkodzeń to około 4-5% ceny czarteru łodzi. Ubezpieczyciel również oferuje ubezpieczenie na wypadek rezygnacji z rejsu i konieczności nagłego powrotu do domu.

6. Jakie płatności są konieczne w celu potwierdzenia mojej rezerwacji?

Aby zapewnić sobie możliwość wynajęcia konkretnej jednostki, poinformuj o swoich zamiarach doradcę GlobeSailor, aby ten mógł wybraną przez Ciebie łódź tymczasowo zarezerwować w systemie. Rezerwacja taka daje możliwość „zamrożenia” łodzi na czas niezbędny to uregulowania przedpłaty, nie dłużej jednak niż 3-4 dni robocze. Rezerwacja jest finalizowana w momencie zaksięgowania przez menedżera bazy przedpłaty w wysokości od 30% do 50 % całkowitej ceny czarteru.

Opłacenie pełnej sumy rezerwacji wymagane jest najpóźniej na miesiąc przed rozpoczęciem czarteru, dla wszystkich łodzi bez wyjątku. Obowiązkowe dodatki i opcje są płatne na miejscu. Przed przyjazdem upewnij się o ich wysokości i zasadności u swojego doradcy GlobeSailor lub u menedżera bazy.

7. W jaki sposób przebiega wynajem ze skipperem i/lub hostessą?

Jeżeli planujesz skorzystanie z usługi skippera, pamiętaj, aby uprzedzić o tym swojego doradcę GlobeSailor możliwie jak najwcześniej. Wszyscy skipperzy posiadają niezbędne uprawnienia do prowadzenia łodzi. W zdecydowanej większości przypadków mówią po angielsku. Jeżeli masz specjalne życzenia co do swojego skippera, również skontaktuj się w tej sprawie z doradcą GlobeSailor.

W przypadku wykupienia usługi skippera, jest on odpowiedzialny za nawigację i bezpieczeństwo na pokładzie. Jest to ponadto doskonała okazja do nauki żeglarstwa, dlatego śmiało bierz udział w manewrach i prowadzeniu jachtu. W zależności od jednostki, skipper śpi w osobnej kabinie lub w części wspólnej (salon). Skipper partycypuje w Twoich posiłkach na równi z pozostałymi członkami załogi. Usługa skippera to koszt w granicach od 150 do 300 euro za dzień w zależności od destynacji.

Skipper nie jest odpowiedzialny za sprzątanie, gotowanie, ani zmywanie naczyń. Na życzenie, hostessa (lub kucharz) może towarzyszyć Ci na pokładzie łodzi i przygotowywać posiłki oraz dbać o czystość i porządek.

8. Jak zorganizować transfer z lotniska na łódź i moje zaopatrzenie na łodzi?

Po opłaceniu rezerwacji menedżer bazy skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia szczegółów rejsu. Najczęściej oferuje on transfer lotniskowy za dodatkową opłatą (do uregulowania na miejscu). Pamiętaj, aby uprzedzić go o czasie swojego przyjazdu.

W temacie zaopatrzenia, niektóre firmy czarterowe wysyłają specjalną listę do uzupełnienia, aby wybrane produkty czekały na Was w momencie odbioru jachtu. Zdarza się również, że niektóre supermarkety dostarczają zakupy prosto na łódź. O szczegóły pytaj menedżera bazy lub swojego doradcy GlobeSailor.

9. Kiedy zaczyna i kończy się mój czarter?

Na Morzu Śródziemnym, ze względu na optymalizację harmonogramów różnych firm czarterowych, w zdecydowanej większości przypadków wynajem łodzi rozpoczyna i kończy się w sobotę.

Meldunek ma miejsce najczęściej popołudniu. Kierownik bazy może poprosić o powrót do portu wypłynięcia już w piątkowy wieczór, aby w sobotę rano być gotowym do zejscia z pokładu. Tym samym tygodniowy czarter jest skrócony o pół dnia, aby dać możliwość przygotowania łodzi dla kolejnej załogi.

Poza wysokim sezonem możliwy jest czarter niestandardowy, to jest rozpoczynający i kończący się w dowolnym dniu. O szczegóły proszę pytać doradcę rejsu.

10. Co z trasą rejsu?

Obok łodzi, najważniejszym elementem udanego rejsu jest wybranie odpowiedniej trasy rejsu. Pomysły szlaków możesz znaleźć na naszej stronie, bądź zapytać o nie sowjego doradcę rejsu. Pamiętaj, że wybrana uprzednio trasa ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Jeżeli korzystasz z usługi profesjonalnego skippera, wspólnie sporządzicie plany podróży, polegając na jego profesjonalnej wiedzy i znajomości akwwenu.

11. Co zrobić, kiedy muszę zrezygnować z rejsu?

Jeżeli chcesz zrezygnować z rejsu, powinieneś skontaktować się z doradcą GlobeSailor tak szybko, jak to możliwe. W przypadku rejsu kabinowego, bez względu na okoliczności będziesz zobligowany do zapłaty poniższych opłat (w zależności od terminu rezygnacji): do 90 dni przed odpłynięciem = 25% całkowitej ceny czarteru, 89 do 60 dni = 50% czarteru, 79-30=75% oraz mniej niż 29 dni 100% ceny.

W przypadku zwykłego czarteru łodzi, w momencie rezygnacji płatność jest czasowo zatrzymywana przez menadżera bazy. Jeżeli uda się znaleźć innego zainteresowanego na ten sam rejs, opłata od rezygnacji wynosić będzie 10% całkowitej ceny rejsu.

Kontynuując wizytę na tej stronie, akceptujesz użycie plików cookie. Dowiedz się więcej | Zamknij.