FAQ

1. Jakie uprawnienia muszę posiadać żeby wynająć łódź?

Zanim zarezerwujesz łódź, ważnym jest żebyś sprawdził z GlobeSailor czy twoje umiejętności/licencje nawigacyjne są prawomocne w obszarze w którym będziesz nawigował. Tylko Francja i Irlandia nie wymagają licencji aby wynająć łódź żaglową lub katamaran. O życiorys żeglarski, dokumentujący twoje doświadczenie morskie, będziesz zapytany przez kierownika bazy. Ważna licencja jest jednak wymagana dla wszystkich łodzi z silnikiem mocniejszym od 6 koni mechanicznych. Proszę weź pod uwagę, że żeby wynająć łódź w Chorwacji, jest wymagana licencja VHS (Certyfikat Restricted Radio Telephony).

2. Wynajem: Co jest wliczone w cenę a co nie?

Ceny podane na stronie www.globesailor.pl są orientacyjne. Dostępność i ostateczna cena łodzi zostanie wysłana na twoje żądanie. Nasze ceny zawierają: wynajem łodzi z całym wyposażeniem elektrycznym, wyposażeniem związanym z bezpieczeństwem oraz łodzią/pontonem ratunkowym dla łodzi większych niż 34 stopy. W cene wliczone są również instrukcje dotyczące wyjazdu, przewodniki, plany nawigacyjne oraz pomoc techniczna przez 7 dni twojego rejsu.
W cenę wynajmu nie wliczone jest: paliwo, końcowe sprzątanie łodzi, wyżywienie, transport i relokacja do/z bazy, opłaty portowe, koszty cumowania, opłata turystyczna. Zapytaj swojego doradcy GlobESailor aby oszacował usługę i podał ci koszt wynajmu jak najbardziej zbliżony docelowemu.
W zależności od bazy i łodzi, niektóre obowiązkowe opłaty muszą być dodane do ceny wynajmu łodzi. Lista tych opcji jest widoczna na każdej ofercie czarteru. W większości przypadków jest to opłata za sprzątanie łodzi i takie dodatki jak (gaz, ścierki...)
Możesz także skorzystać z innych opcji: silnik zaburtowy, łodź ratunkowa, pościel, ręczniki, pełne wyżywienie, grill... Twój konsultant uprzedzi cię o wszystkich dostępnych dodatkowych opcjach.
Aby poznać całkowitą cenę rejsu- dodaj koszt wynajmu łodzi plus dodatkowe opcje (wymagane i porządane), koszty paliwa, koszty portowe i koszty jedzenia.

3. Na czym polega rejs kabinowy?

Od teraz GlobeSailor także oferuje rejsy kabinowe. W tego rodzaju rejsu nie jest wymagana żadne doświadczenie żeglarskie. Kabiny zazwyczaj mieszczą od 2 do 3 osób oraz posiadają prywatną łazienkę. Na pokładzie będą mieli przyjemność towarzyszyć Ci profesjonalna załoga- odpowiedzialna za żeglugę. Dodatkowo, w skład załogogi wlicza się hostess/kucharz mający za zadanie przygotowywać posiłki oraz dbać o pełne zadowolenie klientów. Niektóre kabiny nie posiadają hostess w swojej ofercie dlatego zweryfikuj ofertę z GlobeSailor.

4. Czy mogę być pewny, że moja łódź będzie czekać w porcie w dobrym stanie?

Naszą pracą jest selekcja najlepszych czarterów łodzi w ponad 150 destynacjach. Pracujemy wyłącznie z profesjonalnymi firmami czarterowymi, którzy spełniają nasze oczekiwania jakości, usług oraz podpisali z nami umowę współpracy. Regularnie sprawdzamy ich bazy oraz łodzie i każdego roku upewniamy się o ich stabilności finansowej.
Po każdym rejsie do każdego z naszych klientów wysyłamy ankietę w celu sprawdzenia ich opini. Dla każdego czarteru możesz przeczytać recenzje poprzednich klientów łodzi.
W przypadku gdy łódź z powodu wypadku w poprzednim rejsie nie jest zdolna do żeglugi, zaoferujemy możliwie jak najbardziej podobną łódź, lepszą łódź lub zwrócimy wszystkie pieniądze wynajmu.

5. Czy moja łódź jest ubezpieczona podczas czarteru/wynajmu?

Wszystkie łodzie zaoferowane przez GlobeSailor sa ubezpieczone i zabezpieczone przed wszelkimi ryzykami za najem osobie trzeciej. Będziesz jednakże zobowiązany do zapłaty depozytu. Depozyt ten jest kwotą ubezpieczenia ulegającą potrąceniu, poniżej której ubezpieczyciel nie zwróci rekompensaty właścicielowi za tzn. małe szkody.
Możesz także wykupić ubezpieczenie od uszkodzeń (Damage Waiver Insurance). W przypadku morskiego wypadku, jeżeli twój depozyt zostanie zatrzymany przez Właściciela Łodzi, kwota ta zostanie refundowana przez ubezpieczyciela. GlobeSailor zaleca swoim klientom skorzystanie z ubezpieczenia z Ouest Assurances. Koszt ubezpieczenia od uszkodzeń to około 4-5% ceny czarteru łodzi. Ubezpieczyciel również oferuje ubezpieczenie na wypadek rezygnacji i repatriacji (jeżeli to konieczne).

6. Jakie płatności są konieczne aby potwierdzić moją rezerwację?

Aby potwierdzić wynajem łodzi, powinieneś poinformować doradcę GlobeSailor, który dokona rezerwacji łodzi (zamrozi termin) do czasu aż otrzymamy twój depozyt.
Rezerwacja będzie sfinalizowana dopiero w momencie otrzymania twojego depozytu (przelewem bankowym, PayPal lub kartą kredytową), w kwocie od 30 do 50% kosztu czarteru łodzi. Pełna kwota depozytu będzie wymagana dla wszystkich rezerwacji maksymalnie do miesiąca przed odpłynięciem.
Pełna suma wynajmu musi być opłacona nie później niż miesiąc przed zaokrętowaniem, albo bezpośrednio do kierownieka bazy albo do GlobeSailor. Obowiązkowe dodatki i opcje będą płatne na miejscu. Przed przyjazdem upewnij się o nich z twoim doradcą GlobeSailor lub z kierownikiem bazy.

7. W jaki sposób przebiega wynajem ze skipperem? Z hostessą?

W przypadku gdy chcesz skorzystać z usług skippera, pamiętaj aby uprzedzić o tym swojego doradcę GlobeSailor możliwie jak najwcześniej. Wszyscy skipperzy mają niezbędne dokumenty do prowadzenia łodzi. W zdecydowanej większości przypadków mówią po angielsku. Jeżeli masz specjalne wymagania co do swojego skippera, proszę poinformuj nas możliwie jak najwcześniej.
Pozostajesz odpowiedzialny za pokład, ale skipper jest odpowiedzialny za nawigację i bezpieczeństwo na pokładzie. Śmiało bierz udział w manewrach, skipper na pewno z wielką przyjemnością nauczy cię podstaw żeglugi.
Jeżeli chodzi o nocleg, skipper zazwyczaj świ w osobnej kabinie lub we wspólnej części (salon). Oczywiście skipper partycypuje w twoich posiłkach, tak jak pozostali członkowie załogi.
Usługi skippera wahają się od 150 do 300 euro za dzień w zależności od destynacji.
Weź również pod uwagę, że skipper nie jest odpowiedzialny za gotowanie ani zmywanie naczyń. Na życzenie, hostessa (lub kucharz) może przygotowywać posiłki, sprzątać salon, kabiny i ogólnie utrzymywać łódź w pełnej czystości.

8. Jak zorganizować transfer z lotniska na łódź i moje zaopatrzenie na łodzi?

Po twojej rezerwacji, kierownik łodzi skontaktuje się z tobą aby przygotować cię do twojego rejsu. Pamiętaj aby uprzedzić go o czasie swojego przyjazdu. Aby przetransportować cię/was do bazy czarterowej najczęściej kierownik bazy wynajmuje taksówkę lub minibus (opłata na miejscu).
Zdaża się, że niektóre supermarkety dostarczają na łódź twoje zaopatrzenie. Niektóre firmy najmujące moga także wysłać ci kompletną liste zaopatrzenia tak aby twoje zakupy były dostarczone na pokład zaraz po twoim przyjeździe. Upewnij się z kierownikiem bazy lub z doradcą GlobeSailor.

9. Czym jest zaokrętowanie i odejście?

Na Morzu Śródziemnym, w zdecydowanej większości przypadków wynajem łodzi żaglowych i katamaranów rozpoczyna i kończy się w sobotę, z jednego powodu - optymalizacja harmonogramów wynajmu.
Meldunek ma miejsce najczęściej popołudniu. Najprawdopodobniej kierownik bazy poprosi cię o powrót do portu wypłynięcia już w piątkowy wieczór aby być gotowy na zejscie z pokładu w sobotni poranek. Zespół techniczny i sprzątający przygotuje łódź dla następnych klientów. Tyogodniowy czarter jest skrócony o pół dnia aby dać możliwość przygotowania łodzi dla kolejnej grupy.
W innych destynacjach niż Morze Śródziemne, czarter nie trwa siedem dni (sobota/sobota) i wejście na pokład odbywa się zazwyczaj około 12:00.

10. Co z trasą rejsu?

W momencie gdy zarezerwowałeś łódź, upewnij się, że razem ze swoją załogą wybraliście odpowiednią trasę nawigacyjną. Zapytaj swojego doradcę GlobeSailor o pomysły szlaków żeglarskich na 7 lub 14 dniowy rejs. Proszę pamiętaj, że trasa rejsu może być zmieniona w zależności od warunków pogodowych. Mżesz również sam zdecydować, odpowiendio wcześniej, że chcesz płynąć w innym kierunku. Jeżeli pływasz z profesjonalnym skipperem, sporządzisz plany wraz z nim. Zalecamy słuchania się rad skippera odnośnie obszarów nawigacyjnych gdyż to on jest najabrdziej doświadczoną osobą na łodzi.

11. Co dzieję się gdy chcę anulować mój rejs?

Jeżeli chcesz zrezygnować z rejsu, powinieneś skontaktować się z doradcą GlobeSailor tak szybko jak to możliwe. Dla rejsu kabinowego, bez względu na okoliczności, będziesz zobligowany do zapłaty poniższych opłat w zależności od terminu rezygnacji. Do 90 dni przed odpłynięciem=25% opłaty czarteru, 89 do 60 dni=50% czarteru, 79-30=75% oraz mniej niż 29 dni 100% opłaty czarteru rejsu.

W przypadku zwykłego czarteru łodzi z załogą lub bez niej, płatność jest przechowywana przez menadzera bazy. Jeżeli uda się znaleźć innego zainteresowanego na Państwa rejs, zostaną Państwo obciążeni 10% opłaty od rezygnacji.
Zalecamy abyś zapisał się na ubezpieczenie od rezygnacji z twoim osobistym ubezpieczycielem.