- Sun Odyssey 36i - Jeanneau (2009)CannigionePojemność 8Kabiny 3 cabKoje 8Silnik 1x35hpZanurzenie 1.94mRozmiar 36ft
- Hanse 345 - Hanse (2013)Marines de CogolinPojemność 8Kabiny 3 cabKoje 8Silnik 1x18hpZanurzenie 1.87mRozmiar 33ft
- -5 %
Oceanis 361 - Beneteau (2002)PalmaPojemność 8Kabiny 3 cabKoje 8Silnik 1x27hpZanurzenie 1.80mRozmiar 36ft- -5 %
Oceanis 411 - Beneteau (2000)PalmaPojemność 10Kabiny 4 cabKoje 10Silnik 1x50hpZanurzenie 2.00mRozmiar 42ft- Sun Odyssey 349 - Jeanneau (2017)BandolPojemność 8Kabiny 3 cabKoje 6+2Silnik 1x21hpZanurzenie 1.98mRozmiar 34ft
- Hanse 315 - Hanse (2015)Marines de CogolinPojemność 4Kabiny 2 cabKoje 4Silnik 1x18hpZanurzenie 1.75mRozmiar 32ft
- -15 %
Sun Odyssey 36i - Jeanneau (2010)Lawrio - Olympic MarinaPojemność 8Kabiny 3 cabKoje 8Silnik ---Zanurzenie 1.94mRozmiar 36ft- Oceanis 41 - Beneteau (2014)Le LavandouPojemność 7Kabiny 3 cabKoje 7+1Silnik 1x21hpZanurzenie 2.00mRozmiar 41ft
- Hanse 505 - Hanse (2016)Marines de CogolinPojemność 9Kabiny 4 cabKoje 9Silnik 1x72hpZanurzenie 2.38mRozmiar 49ft
- Hanse 350 - Hanse (2010)Port Olimpic BarcelonaPojemność 8Kabiny 3 cabKoje 6+2Silnik 1x30hpZanurzenie 1.90mRozmiar 35ft
Zalety jachtów jednokadłubowych
W czasach nieustannego rozwoju i popularyzacji żeglarstwa, coraz więcej osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z tym sportem staje przed dylematem, jaki rodzaj łodzi wybrać. Pomimo rosnącego zainteresowania rynkiem katamaranów, to właśnie łodzie jednokadłubowe przeważają w większości popularnych żeglarskich destynacji. Dzięki temu koszty ich czarteru są mniejsze, a upatrzony model możemy rezerwować ze znacznie niższym wyprzedzeniem czasowym, nie martwiąc się o jego dostępność. Przewaga finansowa jednostek jednokadłubowych nad katamaranami przejawia się w jeszcze jednym aspekcie, jakim są wszelkie opłaty portowe. Od tradycyjnych jachtów pobierana jest proporcjonalnie mniejsza stawka za cumowanie, jako że zajmują one mniej miejsca w porcie. Z tego samego faktu ich skipperom w szczycie sezonu łatwiej jest znaleźć wolne miejsca w marinach, podczas gdy pływający na katamaranach zazwyczaj muszą je rezerwować z wyprzedzeniem. Dotyczy to oczywiście zwłaszcza najbardziej popularnych marin i portów, w których liczba chętnych znacznie przewyższa dostępne stanowiska.
Czarter jachtu jednokadłubowego jest szczególnie polecany tym miłośnikom żeglarstwa, którzy nad turystycznymi rejsami od portu do portu preferują prawdziwą, długodystansową nawigację na otwartych wodach. Pływając katamaranem znacznie trudniej wyczuć siłę wiatru, a co za tym idzie najlepszy moment na zrefowanie żagli. Jednokadłubowce znane są również z lepszych prędkości podczas żeglugi z wiatrem, przede wszystkim ze względu na różnice w ożaglowaniu.
Przygotowanie do rejsu
Czarter łodzi ze skipperem wiąże się z mniejszą odpowiedzialnością ciążącą na samym wynajmującym, jak i całej załodze. Nie muszą oni martwić się manewrowaniem, prowadzeniem jednostki czy wyszukiwaniem bezpiecznych zatok i kotwicowisk na postój. Nie oznacza to jednak, że nie ciąży na nich obowiązek odpowiedniego przygotowania się do rejsu tak, aby cała podróż uplynęła w maksymalnie komfortowej i bezpiecznej atmosferze. Jednym z istotnych elementów każdego rejsu jest odpowiednie przygotowanie swojego bagażu. Z pewnością należy pamiętać o spakowaniu się do miękkich, materiałowych toreb, które na łodzi będzie można upchnąć tak, aby nie przeszkadzały nam podczas podróży. Zabieranie ze sobą sztywnych walizek na kółkach z pewnością nie jest dobrym pomysłem, jako że będą one zajmować za dużo przestrzeni i z pewnością przeszkadzać załodze w swobodnym poruszaniu się pod pokładem. Każdy członek załogi jachtu powinien mieć ze sobą okulary przeciwsłoneczne, rękawice, krem UV, maść na oparzenia, latarkę czołową, ciepłą kurtkę nieprzemakalną i obuwie antypoślizgowe. W zależności od kierunku rejsu należy pamiętać również o czapce lub stroju kąpielowym. Z ważnych dokumentów powinno się pamiętać o umowie najmu, dokumentach potwierdzających odpowiednie uprawnienia do uprawiania turystyki morskiej (patent skippera, nurkowanie, itp.), bilety na pociąg lub samolot oraz dokumenty tożsamości (dowód osobisty, paszport). Przed wyjazdem należy upewnić się w banku, czy nie będzie problemu z opłacenia kaucji za łódź kartą płatniczą z odpowiednio wysokim limitem.
Planowanie rejsu
Od strony nawigacyjnej należy przede wszystkim pamiętać o tym, aby zabrać ze sobą oficjalne mapy nawigacyjne odpowiednie dla obszaru planowanego rejsu. Wynajmowane żaglówki posiadają zazwyczaj na swoim pokładzie odpowiednie przewodniki i mapy, trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że mogą one być zniszczone lub napisane w obcym języku. Lepiej więc zaopatrzyć się w swój zestaw i przygotować zawczasu plan rejsu, który następnie można omówić i być może skorygować z lokalnym skipperem lub armatorem bazy.
Powyższa lista jest oczywiście tylko przykładowym, minimalnym zakresem rzeczy o których powinno się pamiętać przed wyruszeniem w rejs. Konkretny bagaż zależy nie tylko od destynacji, lecz również od umiejętności i oczekiwań załogi. Inaczej będą wyglądać przygotowania do rejsu nastawionego na żeglugę, a inaczej do nawigacji mającej na celu spokojne pływanie od portu do portu. Żyłki, przynęty i wabiki z pewnością okażą się przydatne dla miłośników wędkarstwa. Dobrym pomysłem jest też zaopatrzenie się w ksiązki, czasopisma, gry planszowe czy karty, które z pewnością wypełnią Wasze wieczory i zapewnią dobrą zabawę i integrację całej załogi.
Nie marnuj czasu i już dziś zapoznaj się z naszą ofertą jachtów jednokadłubowych na wynajem. Wyłącznie wybór najlepszej łodzi i wymarzonej destynacji dzieli Cię od wspaniałej, żeglarskiej przygody!
Zapraszamy Cię do kontaktu z naszymi doradcami - ekspertami nautycznymi. Opowiedz nam o Twoim wymarzonym czarterze i otrzymaj ofertę 3-5 jachtów idealnych na Twój rejs w ciągu 24 godzin.
Opisz Twój wymarzony rejs