Polecaj nas znajomym i zarabiaj nawet do 500 euro na kolejne rejsy!

Żegluj przez Ocean Atlantycki na Martynikę

Jedyna w swoim rodzaju przygoda!

  • Wyprawa / Przygoda
  • Sailing School

Żegluj przez Ocean Atlantycki na Martynikę


Proponujemy Ci przepłynięcie Atlantyku na pokładzie szybkiego i wydajnego jachtu żaglowego! Przeżyjesz niezwykłą przygodę żeglarską i ludzką, podczas której każdy dzień będzie inny od poprzedniego. Co więcej, ta niesamowita przeprawa jest przeznaczona dla wszystkich — zarówno dla początkujących, jak i dla doświadczonych wilków morskich. Twój skipper to doświadczony żeglarz, który ma duże doświadczenie w tego typu rejsach i potrafi świetnie przekazywać wiedzę. Dostosuje się do Twojego poziomu, aby pomóc Ci się rozwijać i zdobywać samodzielność (manewry, trymowanie żagli, wachty, planowanie trasy...).

Ten staż żeglarski posiada certyfikat Francuskiej Federacji Żeglarskiej (FFV). Umożliwia on również potwierdzenie poziomów w Twoim dzienniku żeglarskim FFVoile.

Spodoba Wam się

  • Żegluj po pełnym morzu na szybkim i komfortowym jachcie żaglowym.
  • Poszerz swoją wiedzę żeglarską i stań się samodzielnym żeglarzem.
  • Pełnij swoje pierwsze wachty nocne.
5 5.0 · 2 opinie

Jednostka

♦ Pogo 36 (10,86 m) to bardzo elegancki jacht, którego osiągi pod żaglami przyniosły mu pierwsze miejsce w konkursie European Yacht of the Year 2017. Wyposażenie i łatwość manewrowania zachwycą zarówno doświadczonych żeglarzy, jak i początkujących. Na zewnątrz kokpit jest wystarczająco przestronny, aby każdy mógł brać udział w manewrach.
Pojemność: 1 skipper + 3 uczestników kursu

♦ Pogo 12.50 (12,18 m) łączy w doskonały sposób moc i komfort na morzu. Jest lekki i posiada kadłub z wzdłużnymi wzmocnieniami (bouchains), co pozwala osiągać przyjemne prędkości. Jego opuszczana kila sprawia, że jacht jest bardziej sztywny i stabilny. Można więc powiedzieć, że będziecie się rozwijać w najlepszych warunkach.
Pojemność: 1 skipper + 4 uczestników kursu

♦ RM 1180 (11,80 m) został wybrany jachtem roku 2020 dzięki znakomitym osiągom i innowacyjnemu designowi! Jego nietypowy kształt kadłuba został zainspirowany jachtami regatowymi do żeglugi oceanicznej. Jest wyposażony w maszt z włókna węglowego oraz podwójne koło sterowe. Na pokładzie osprzęt został starannie rozmieszczony, aby zapewnić płynność manewrów i maksymalne bezpieczeństwo.
Pojemność: 1 skipper + 4 uczestników kursu

♦ TS 42 (13 m) to katamaran turystyczny zaprojektowany tak, aby łączyć wydajność z optymalnym układem wnętrza. Posiada dwa oddzielne stanowiska sterowe, oferujące sternikowi doskonale nieograniczony widok. Będziecie żeglować na wersji z wysuwanymi kilemi, co poprawia prędkość jachtu. Gwarantowane wrażenia!
Pojemność: 1 skipper + 5 uczestników kursu

Wyposażenie Pogo 36 :• Opuszczana kila• Maszt z włókna węglowego• Wysięgnik z włókna węglowego• Żagiel główny z bomem full batten• Solent na rolerze flat deck• Gennaker na rolerze• Asymetryczny spinaker z pokrowcem• Hydrogenerator
Wyposażenie Pogo 12.50 :• Opuszczana kila• Maszt z włókna węglowego• Wysięgnik z włókna węglowego• Żagiel główny z bomem full batten• Solent na rolerze flat deck• Trinquette z możliwością zmniejszenia powierzchni• Gennaker na rolerze• Asymetryczny spinaker z pokrowcem• Hydrogenerator
Wyposażenie RM 1180 :• Konstrukcja pokład sandwich / laminat epoksydowy kadłuba• Maszt z włókna węglowego• Wysięgnik• Podwójne koło sterowe• Żagiel główny z 3 refami• Genoa na rolerze• Trinquette na rolerze• Gennaker na rolerze• Asymetryczny spinaker z pokrowcem• Odwracalny odsalacz wody
Wyposażenie TS 42 :• Dwie wysuwane kile• Maszt aluminiowy• Wysięgnik• Podwójne stanowiska sterowe• Żagiel główny z 3 refami• Solent i trinquette na rolerze• Gennaker na rolerze• Spinaker z pokrowcem


Armator zastrzega sobie prawo do dostarczenia innego modelu jednostki o tym samym lub wyższym standardzie.

Trasa rejsu

Na Twój rejs transatlantycki masz kilka możliwości:
- Rejs w jedną stronę w 2 etapach: z La Rochelle lub Bormes-les-Mimosas na Wyspy Kanaryjskie, a następnie z Wysp Kanaryjskich na Martynikę
- Rejs powrotny: z Martyniki do La Rochelle, Port Saint-Louis du Rhône lub La Trinité-sur-Mer (przez Azory lub Maderę)

Map
Martynika


Rejs w Jedną Stronę (Transat Aller)

ETAP 1: La Rochelle lub Bormes-les-Mimosas – Las Palmas (Wyspy Kanaryjskie) (około 1 500 mil morskich)
Po zapoznaniu się z załogą i ustaleniu planu żeglugi, rzucacie cumy na około dwudziestodniowy rejs po morzu. Przez całą trasę skipper zadba o Wasze szkolenie, abyście zdobyli samodzielność na wszystkich stanowiskach (sternik, członek załogi obsługujący żagiel główny i sztaksle, nr 1, piano i nawigator). Wasza droga będzie rytmowana wachty i pogodą, w przyjaznej i luźnej atmosferze. Wyruszając z La Rochelle, odkryjecie legendarne Zatoki Biskajską, z ewentualnym postojem w Hiszpanii w zależności od pogody, by następnie płynąć wzdłuż Portugalii z pierwszymi pasatami. Z Bormes-les-Mimosas przejdziecie przez Cieśninę Gibraltarską, jedno z najbardziej uczęszczanych miejsc przez statki na świecie, więc trzeba mieć oczy szeroko otwarte.

ETAP 2: Wyspy Kanaryjskie – Le Marin (Martynika) (około 3 000 mil morskich)
Przygoda morska trwa dla niektórych, dla innych dopiero się zaczyna. Rejs transatlantycki kryje wiele niespodzianek i zajęć nie zabraknie. Między prognozami pogody, codziennym sprawdzaniem stanu jachtu, obliczaniem pozycji, silnymi podmuchami wiatru, trymowaniem żagli, drobnymi naprawami, wędkowaniem, wschodami i zachodami słońca, obserwacją fauny morskiej… i wkrótce docieracie do Karaibów. Tak kończy się piękna, około trzytygodniowa przygoda ludzka przy kieliszku rumu w cieniu kokosów.

Rejs Powrotny (Transat Retour)

ETAP 1: Le Marin (Martynika) – La Rochelle lub Port Saint-Louis-du-Rhône lub La Trinité-sur-Mer (przez Azory lub Maderę) (około 4 500 mil morskich)
Przeprawa z Martyniki do metropolii to także doskonała okazja do doskonalenia umiejętności i zdobywania samodzielności. Nieco bardziej wymagający niż rejs w jedną stronę, przypadnie do gustu żeglarzom poszukującym mocnych wrażeń. Po intensywnych żeglugach, postój na archipelagu Azorów lub Madery (w zależności od warunków pogodowych) będzie idealny, aby rozprostować nogi i odkryć wyspy równie piękne, co fascynujące.

UWAGA: Daty rozpoczęcia rejsów powrotnych są obecnie podane wyłącznie orientacyjnie. Zachęcamy do kontaktu z doradcą GlobeSailor w celu uzyskania dokładniejszych informacji.

Ważne:
• Aby przepłynąć Atlantyk w całości, trzeba liczyć dwa etapy po 15–20 dni (plus kilka dni postoju na Wyspach Kanaryjskich).
• Czas żeglugi i daty przybycia są orientacyjne. Zalecamy rezerwację elastycznego biletu lotniczego na powrót.
• Zaopatrzenie jachtu zostanie zrealizowane wspólnie przez wszystkich członków załogi tuż przed wypłynięciem.


Trasa żeglugi może ulec zmianie z przyczyn technicznych lub pogodowych.
Zdjęcia i wizualizacje prezentowanych produktów nie są wiążące.

Cennik

Nie ma dostępności w Twoich datach? Skontaktuj się z nami!

Products
śr. 25 mar
śr. 15 kwi 2026
czw. 26 mar
czw. 16 kwi 2026
sob. 28 mar
sob. 18 kwi 2026
Bormes-les-Mimosas > Wyspy Kanaryjskie
Cena za osobę
Cena na życzenie
Cena na życzenie
Cena na życzenie
La Rochelle > Wyspy Kanaryjskie
Cena za osobę
Cena na życzenie
Cena na życzenie
Cena na życzenie
Wyspy Kanaryjskie > Martynika
Cena za osobę
Cena na życzenie
Cena na życzenie
Cena na życzenie
Martynika > La Rochelle LUB Port St-Louis LUB La Trinité-sur-Mer
Cena za osobę

Nie ma dostępności w Twoich datach? Skontaktuj się z nami!

W cenie

  • Zakwaterowanie w kabinie dwuosobowej do wspólnego użytku
  • Usługi instruktora z państwowymi uprawnieniami
  • Pościel (prześcieradło i poszewka na poduszkę)
  • Materiały eksploatacyjne jachtu (woda, gaz, paliwo)
  • Opłaty portowe
  • System Iridium Go z nielimitowanym pakietem danych (e-maile i wiadomości tekstowe)
  • System śledzenia trasy umożliwiający bliskim obserwowanie Twojej podróży w czasie rzeczywistym
  • Ubezpieczenie jachtu
  • Sprzątanie po zakończeniu rejsu
  • „Paszport Żeglarski” – licencja FF Voile (ważna przez rok od daty zakupu).

Koszty dodatkowe

  • Transport do bazy
  • Wyżywienie: ok. 15 EUR/dzień/osoba
  • Śpiwór lub prześcieradło
  • Ręczniki i ręczniki plażowe

Opinie kllientów na temat tej jednostki

5,0 · 2 opinie

  • 5

  • 5

Najczęściej zadawane pytania

  • Jakie są warunki rezygnacji z rejsu?

    W przypadku chęci odwołania wyjazdu, pierwszym krokiem powinien być kontakt z doradcą GlobeSailor. Niezależnie od okoliczności, konieczne będzie poniesienie kosztów związanych z anulacją, które zależą od tego, ile czasu dzieli moment rezygnacji od rejsu:

    do 90 dni przed planowaną datą wyjazdu = 30%;
    89 do 60 dni przed = 50%;
    59 do 30 dni przed = 75%;
    29 lub mniej dni przed = 100% całości kosztów rejsu.

    Polecamy wykupienie ubezpieczenia od rezygnacji z podróży.
  • Jakich płatności muszę dokonać, aby potwierdzić rezerwację?

    Aby potwierdzić rezerwację, należy poinformować o tym doradcę GlobeSailor, który dokona wyboru opcji podczas pobierania depozytu. Rezerwacja zostanie uznana za ostateczną dopiero po otrzymaniu depozytu (przelewem bankowym, Paypal lub kartą kredytową) w wysokości od 30% do 50% całkowitego kosztu rezerwacji. Depozyt w wysokości 80% będzie wymagany w przypadku wszystkich rezerwacji dokonanych na mniej niż 60 dni przed wyjazdem. Pozostała kwota musi zostać wpłacona nie później niż 45 dni przed datą zaokrętowania.
  • Kto jest twoim kapitanem?

    Wszyscy nasi skipperzy i instruktorzy żeglarstwa posiadają państwowe kwalifikacje, wiedzę pedagogiczną i doświadczenie. Są przyzwyczajeni do żeglowania na najnowszych, wysokowydajnych jachtach RM, POGO i TS.
  • Kilka wskazówek dotyczących podróży transatlantyckiej:

    Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, aby Twój rejs transatlantycki przebiegał w najlepszych warunkach:
    Zaleca się wizytę u lekarza rodzinnego i dentysty tuż przed wylotem – problemy z zębami są szczególnie uciążliwe.

    Warto zabrać kilka leków, dostosowując apteczkę do własnego stanu zdrowia:

    • Przeciw chorobie morskiej. Nikt nie jest całkowicie odporny. Stugeron ma mniej skutków ubocznych, Primalan działa dobrze.
    • Antybiotyk o szerokim spektrum (np. amoksycylina)
    • Przeciwbólowo: lepiej stosować paracetamol lub aspirynę niż niesteroidowe leki przeciwzapalne (Advil, ibuprofen itp.)
    • Wstrzykiwacz z adrenaliną (Anapen) – w razie reakcji alergicznej. Każdy może doznać nieprzewidzianej reakcji alergicznej o poważnych konsekwencjach. Jeśli masz ryzyko alergii, poinformuj skippera i warto mieć lek pod ręką.
    • Przydatne jest zabranie recept, ponieważ niektóre leki dozwolone we Francji są zabronione w innych krajach (skonsultuj z lekarzem rodzinnym).
  • Jaki sprzęt/odzież należy spakować na rejs transatlantycki?

    ♦ Podstawowe wyposażenie do żeglugi:
    • Kompletny sztormiak: wodoodporne buty (oddychające), kurtka żeglarska, spodnie żeglarskie
    • Rękawice żeglarskie
    • Czołówka z zapasowymi bateriami, najlepiej z funkcją czerwonego światła na noc
    • Torba na sztormiak, aby mieć go zawsze pod ręką

    ♦ Do spania:
    • Maska na oczy
    • Stopery do uszu
    • Śpiwór
    • Środki higieniczne (z uwzględnieniem oszczędzania wody i energii)
    • Mydło do wody morskiej (dostępne w sklepach żeglarskich, Vieux Campeur lub Nature et Découverte; może też służyć jako szampon i pianka do golenia)
    • Woda micelarna (praktyczna w sprayu, zwłaszcza do twarzy)
    • Rękawica kąpielowa
    • Proszek do prania do ręcznego prania w wodzie morskiej

    ♦ Zdrowie:
    • Kapelusz lub czapka z daszkiem
    • Krem przeciwsłoneczny w wystarczającej ilości. Jedyną skuteczną ochroną jest pełen filtr SPF 50, nakładany co trzy godziny
    • 1–2 pary okularów przeciwsłonecznych z odpowiednią ochroną (najlepiej z sznurkiem, aby ich nie zgubić)
    • Butelka na wodę lub bidon
    • Apteczka osobista na drobne dolegliwości (plastry, środki odkażające, sól fizjologiczna, krem na oparzenia, leki przeciwbólowe lub na chorobę morską itp.) oraz specyficzne potrzeby osobiste. Apteczka pokładowa używana jest tylko w razie braku wyposażenia
    • Osobista butelka żelu antybakteryjnego (np. oznaczona imieniem)
    • Maseczki chirurgiczne na pobyty na lądzie

    ♦ Opcjonalne, ale przydatne:
    • Nóż kieszonkowy (najlepiej wielofunkcyjny typu Leatherman)
    • Latarka wodoodporna (można przypiąć do kamizelki ratunkowej, zapala się w kontakcie z wodą; dostępna w sklepach żeglarskich, 15–20 euro)
    • Powerbank (najlepiej z panelem słonecznym) do ładowania tabletów, czytników i innych urządzeń
    • Coś do zajęcia czasu: muzyka, książki, gry itp.
    • Notes i długopisy do ewentualnych notatek

    ♦ Uwagi:
    • W przypadku płynów najlepiej używać pojemników zakręcanych
    • Minimalizuj ilość i wagę ubrań, ale tak, aby radziły sobie w każdych warunkach pogodowych
    • Nie ryzykuj wychłodzenia. Lepiej mieć trzy dobre warstwy niż ich nadmiar. Zasada warstw:
    • Warstwa 1: bielizna przylegająca do ciała, odprowadzająca pot (koszulka termiczna, legginsy, skarpety). Lepiej unikać bawełny, która zatrzymuje wilgoć i wychładza ciało. Materiał Uniqlo to dobry kompromis.
    • Warstwa 2: sweter do utrzymania ciepła. Unikać wełny, która wolno schnie. Dobra polarka sprawdzi się świetnie.
    • Warstwa 3: kurtka żeglarska chroniąca przed wiatrem i wodą
    • Bawełna prana w wodzie morskiej staje się sztywna i drażniąca. Lepiej używać koszulek technicznych
  • Czy w rejsie uczestniczyć będą wyłącznie Polacy?

    Należy pamiętać, że ten rejs nie jest otwarty wyłącznie dla polskich podróżnych. Na pokładzie naszych rejsów często można spotkać ludzi różnych narodowości, ponieważ oferta rejsu dostępna jest w całej Europie. Pozwala to na wiele wzbogacających wymian i wspaniałych spotkań!
    Co więcej, załogi są w większości anglojęzyczne i wykwalifikowane, aby zaoferować wielojęzyczną obsługę.

Te rejsy mogą Ci się spodobać